C Vitamini Nerelerde Ne Rol Oynar?

c vitamini

*Damarlar, cilt, kıkırdak, kas, diş, kemiklerin oluşumunu ve vücudumuzda yara iyileşmesini sağlayan kolajen proteinin oluşmasında (evet bayanlar o kolajen)

*Besinlerden ve/veya takviyelerden aldığımız demirin bağırsaklardan emilmesinde (bu yüzden kebapla ayran değil portakal suyu için diyorlar)

*Beyaz kan hücrelerinin yapımında dolaysıyla bağışıklık sisteminin güçlenmesinde (kahrolsun influenza, bitsin artık korona)

*Güçlü bir antioksidan olarak içten ve dıştan maruz kaldıklarımızla oluşan hücresel hasarlara karşı vücudumuzun korunmasında(alkol,sigara içenler bi buraya bakar mısınız?)

*Serbest radikalleri vücuttan uzaklaştırarak oksidatif stresi azaltıp, kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere birçok kronik hastalığa karşı korunmada

*Yüksek kolesterol ve trigliserid düzeylerinin dengelenmesinde

*Kandaki ürik asit düzeyini azaltarak gut hastalığı riskini azaltma ve gut ataklarının önlenmesinde (dedemle bi konuşmam lazım)

*Düşünme yeteneğini ve hafızayı güçlendirerek demansın(unutkanlık) önlenmesinde oldukça önemli rol oynar.

**Ayrıca düzenli olarak C vitamini takviyesi kullananlarda (veya meyve/sebzeden zengin diyetle beslenenler) yaşa bağlı makula dejenerasyonunun(sarı nokta hastalığı) daha ağır bir hal almasına karşı önleyici; katarakt, inme(felç) ve meme, kolon, akciğer kanserleri gibi birçok kanser türünün ortaya çıkması riskini azaltıcı; soğuk algınlığı görüldüğünde hastalığın daha kısa süre devam etmesi ve hastalığın seyri boyunca ortaya çıkan semptomların daha hafif geçmesine yardımcı olduğuna dair araştırmalar vardır.

Etiketler: c-vitamini
Aralık 23, 2021